Świetny tydzień za nami, pełen wrażeń zawodowych i rodzinnych! Odkrywałyśmy na NOWO stare MIEJSCA i szukałyśmy doznań w NOWYCH. Pozwólcie, że zabierzemy Was w podróż szlakiem Tygodnia NOWYCH MIEJSC Mai i Ani.

Tydzień NOWYCH MIEJSC by Maja

1# Po chińsku

Wolne zawody mają ten plus, że można pracować w zasadzie wszędzie. Czasem więc spotykamy się z Anią u mnie, czasem gdzieś w mieście, a czasem u Ani. W tym tygodniu Ania gościła IMOMO (czyli mnie i moją córkę) u siebie, a to oznaczało…. chińską kuchnię. Nigdy nie byłam w pobliskiej restauracji, z której zamawiamy jedzenie – zawsze to Ania dzwoniła do Hong Kongu, a potem odbierała od nich coś pysznego. Tym razem jednak, skoro trwał Tydzień NOWYCH MIEJSC, ruszyłam z Jagodą na wyprawę.

Hong-Kong-tydzien-nowych-miejsc-IMOMO (1)

W miastach, w których są chińskie dzielnice, można odnieść wrażenie, że wchodząc do nich, wchodzi się do innego świata. Takie miałyśmy wrażenie z Jagódką, po wejściu do Hong Kongu. Zostawiłyśmy za sobą ruchliwą ulicę oraz hałas i weszłyśmy do czegoś w rodzaju świątyni ciszy i spokoju.

To nasze NOWE MIEJSCE na mapie Wrocławia:)

Hong-Kong-tydzien-nowych-miejsc-IMOMO (2)

Hong-Kong-tydzien-nowych-miejsc-IMOMO (3)

2# Na zimno

Mój syn ma urodziny w Dniu Włóczykija, więc z tej podwójnej okazji powłóczyliśmy się trochę po okolicach wrocławskiego ZOO. I wpadliśmy na robione na miejscu lody z lodziarni Przełam Lody. Genialna nazwa! I lody genialne! I jeszcze obsługa świetna! I mają lemoniadę z ogórków… Dobrze się czasem powłóczyć:)

Przelam-lody-IMOMO-tydzien-nowych-miejsc-IMOMO (1)

Przelam-lody-IMOMO-tydzien-nowych-miejsc-IMOMO (2)

Przelam-lody-IMOMO-tydzien-nowych-miejsc-IMOMO (3)

Przelam-lody-IMOMO-tydzien-nowych-miejsc-IMOMO (4)

3# Jak turystki

Któregoś dnia zamieniłyśmy się z Jagodą w turystki zwiedzające okolice Hali Stulecia – jedynej wrocławskiej budowli wpisanej na listę UNESCO. Rozczarowane Parkiem Japońskim (słabo oznakowany), ukojone fontannami, sprawdziłyśmy, czy warto pójść na wystawę zdjęć Marylin Monroe, którą można oglądać tylko do połowy sierpnia w Hali Stulecia. W końcu przysiadłyśmy w Restauracji Pergola, by podziwiać ich lampy. Dobrze jest być turystą we Wrocławiu:) O wystawie będzie następny wpis – obiecuję!

nowe-miejsca-pergola-IMOMO 2

nowe-miejsca-pergola-IMOMO 1

nowe-miejsca-pergola-IMOMO 3

Tu byłam i tam byłam… Czego nie zrobiłam? Nie zrobiłam żadnego prania, niczego nie wyprasowałam i nie ugotowałam ani jednego posiłku. Za pomocą białego sera, pomidora malinowego i szczypioru, znalazłam się za to na NOWO w MIEJSCU z mojego dzieciństwa – w domu Babci z Włocławka, która przyrządzała takie właśnie smakołyki:-)

nowe-miejsca-ser 1-IMOMO

Tydzień NOWYCH MIEJSC by Ania

1# Kolacja na łóżku

Na pewno nieraz udało wam się zjeść śniadanie podane do łóżka, my z braku miejsca w domku letniskowym (dzieciaki zajęły salon) zjadłyśmy kolacje na łóżku. Było inaczej, było wesoło….

IMG_20150720_220346[1]

2# Tężnie

Mam tyle lat, ile mam. Wiele już widziałam, ale tężnie pierwszy raz. Nie wiem czy się przyznawać na łamach BLOGA, ale chyba naprawdę po zobaczeniu tego zrozumiałam co to jest ; -)

image-cd59ddb2afcfc8755dc89e9775796846c24baf994bc4c4535dc08600c8c3be71-V[1]

image-fb4baa20474d5170f65f342fb317f7abf3ce31dd9d7bad321d18c98069376bb5-V[1]

3# A po burzy, przychodzi dzień ….

… i patrzy się na swoją okolicę oczami zdziwionego turysty. Ciężko poznać miejsca, które się zna jak własną kieszeń….

IMG_20150726_213011[1]

IMG_20150726_213050[1]

IMG_20150726_212950[1]

4# Sceneria jak z thrillera

Jednak dla nas MIESZCZUCHÓW prawdziwa POLSKA WIEŚ wzbudza prawdziwie emocje. Otoczenie jest tak osobliwe i inne, że widziałam na twarzach dzieci, że czuły się jakby weszły do innej tajemniczej krainy, w której wszystko było trochę dziwne, może nawet dziwaczne, pociągające i trochę przerażające…..

ps. Dobrze widzieć kreatywne rozwiązania: schron dla kur zrobiony z wraku samochodu ; -)

IMG_20150726_213300[1]

IMG_20150726_213156[1]

IMG_20150726_213235[1]

IMG_20150726_215417[1]

5# I góry, i morze

W jednym tygodniu udało mi się i zobaczyć góry, i morze. Do tego: miejscowości nadmorskie jesienią i latem to zupełnie inne, NOWE MIEJSCA. Zobaczyć to samo miejsce w listopadzie i lipcu bezcenne…

A jak Wam minął Tydzień NOWYCH MIEJSC?