Neurofitness, inaczej aerobik mózgu, pozwala utrzymać szare komórki w doskonałej kondycji. Neurofitness to próba wybicia mózgu z monotonii.

#Na czym to polega

Jeśli gotujesz głównie tradycyjne polskie potrawy, tym razem sięgnij po coś bardziej orientalnego np. sushi.

Uwielbiasz sensacje? Przeczytaj romans.

Zazwyczaj wypoczywasz na leżaku? Może tym razem, krótka wyprawa kajakiem.

Na codzień słuchasz mużyki poważnej? Wybierz się na koncert raegge.

Chodzisz z dzieckiem codziennie na spacer tą samą drogą? Spróbuj sali zabaw.

Kolację jadasz z reguły przy stole? Spróbuj ją urządzić na łóżku.

Wyrywając umysł z rutyny, pobudzasz go do działania i twórczego myślenia. W ramach neurofitnessu robimy rzeczy niestandardowe. Dzięki temu ćwiczymy mózg, wybijamy go z nudy i monotonii, aby go usprawnić i odmłodzić.

#Kiedy spróbowałeś czegoś nowego ?

Przypomnij sobie sytuację, kiedy spróbowałeś czegoś nowego. Nie musi to być od razu podróż do Kongo. Ale czy jadłeś kiedyś potrawę z tamtego rejonu ? Czy w Twoim mieście można zjeść coś oryginalnego z Kongo ? A może wśród  Twoich znajomych jest ktoś, kto był w Kongo i możecie razem przygotować kolację pełną tamtejszych przysmaków lub zrobić pokaz slajdów z podróży i dowiedzieć się więcej o zwyczajach.

# W neurofitnesie próbujemy aktywności, za którymi nacodzień nie przepadamy

Nie lubisz abstrakcyjnej sztuki. Nie rozumiesz dlaczego ktoś przez 30 lat codziennie fotografował swoją twarz, a później zrobił z tego wystawę. To właśnie miejsce, do którego powinieneś się udać aby skorzystać z dobroczynnego wpływu neurofitnessu. Nie chodzi o to,żeby pokochać taki typ sztuki i twierdzić, że jest ulubionym. Chodzi o to, żeby wybić umysł z rutyny. Dać mu do “trawienia” coś nowego, co sprawi, że będzie musiał włożyć trochę wysiłku w to co widzi, czuje lub smakuje.

# Spróbuj małymi krokami

Pijesz kawę z mlekiem ? Spróbuj wypić bez mleka lub z jego zamiennikiem np. mleko migdałowe.

Zawsze bierzesz te same gałki lodów? Tym razem weź swój ulubiony smak i drugi, którego jeszcze nigdy nie jadłeś.

Zazwyczaj piszesz wszystko na komputerze, spróbuj robić więcej notatek ręcznie.

Na dwa dni zmień środek transportu do pracy na inny. Samochód na rower, rower na tramwaj, pieszo na hulajanogę ?

Daj znać co zrobiłeś inaczej niż zwykle!

Ania